tisdag 9 oktober 2018

Bra och tänkvärt!



Jag följer en tjej på FB (FaceBook) som jag tycker skriver bra och tänkvärda inlägg. Hon heter Isa Kjellsdotter och har sidan Livsstil. (bild lånad från FB)
Jag läste för några minuter sedan hennes senaste inlägg och gillade det skarpt. Tänkvärt och bra.
Jag fick tillåtelse att låna delar av texten, så jag lägger gärna upp den här så du också får läsa det.
Bra skrivet tycker jag iaf.

Rädslan att inte lyckas håller oss tillbaka mer än längtan vi har att lyckas.
Varför är det så.... ?
kanske inte alltid, men ofta. 
Jag tror att det är för att vi är ovana att hylla, fira, peppa och stötta varandra när någon mest behöver det.
När är det?
I motgång och i tufffa tider. 
Vi är ovana att fira små steg i rätt riktning.
Vi firar när det är klart, när vi gjort succé och ser framgången!
Jag tror istället att vi skapar mer kraft i att fira när vi är på gång, startat och när vi känner att vi gjort vårt bästa...
vi behöver inte och ska inte, enligt mig, fira endast när vi är klara.
Vi är generösa mot andra när det går bra
- det är ett säkert kort
Att peppa i motgång är ofta mer generöst! 
”Kom igen, upp på benen igen”.
”Du kan”
”Jag tror på dig”
”Vad mer kan du prova för att nå hela vägen?”
Lägger du dessutom till;
"Hur kan jag bidra"?
Då vet jag att vi skapar modigare människor som vill öva, lära och växa!
Den längtan blir större än rädslan att misslyckas 

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar