lördag 14 juli 2018

Njut av varje stund!



Det var en lugn och skön dag igår. Jag var iväg en vända och handlade lite till middagen som blev risotto med färska champinjoner, lök, cashewnötter och knaperstekt bacon ovanpå. Supergott. Tyvärr tog jag ingen bild på det, men tro mig, det var gott.

En stund efter middagen tog vi alla ett dopp i poolen och sedan satte jag mig på altanen i den fina stolen Jörgen tillverkat själv med ett glas vitt vin och njöt i solen en stund.



Idag är det lördag och min älskling är hemma. Han ligger fortfarande men jag gissar att han snart kommer upp. Jag har precis kommit tillbaka från min morgonpromenad. Sitter och njuter med en kopp kaffe, precis som det ska vara. Vakna sakta.

Jag gick och lade mig med huvudvärk igår men hoppades att det skulle vara bättre när jag vaknade och tänk, det sannades. Huvudvärken är mycket bättre nu. Så skönt. Då slipper jag dras med det hela dagen. Visst, den kan komma tillbaka men då får jag ta den fajten då. Just nu njuter jag.

Njut av varje stund, bra eller dålig. Den stunden kommer aldrig tillbaka.

Ha det gott
Lene




1 kommentar: