fredag 22 juni 2018

Glad Midsommar!




Inatt vid 02 vaknade vi av att det åskade och regnade. Och det var inte lite. Vi fick en liten tanke att gå ut och kolla hur det såg ut med markisen och det var nog tur vi gjorde det för där hade blivit lite vattenansamlong på markisen. Det var bara att bli av med det. Jag tog in stolar mm som stod ute och Jörgen fixade med att bli av med vattnet. Vi ändrade markisen så de yttre pinnarna var lägre så vattnet skulle rinna av bättre och det gjorde det. Vi stod kvar en stund och kollade. Det kom så mycket vatten så två av ”pinnarna” som höll banden till markisen på plats släppte. Då tog vi beslutet att ta ner markisen. Bra beslut! Den är lätt att sätta upp igen. Efter det gick vi in i husvagnen igen. Men ingen av oss kunde sova. Jag låg och lyssnade på åskan och smattrandet från regnet. Mysigt.
Jag somnade vid 05 imorse. Därav sov vi lite längre idag. Jag vaknade strax innan 9.

Upp och hoppa. Men det har inte blivit någon promenad än. Det regnar fortfarande och ska göra så fram till tidig eftermiddag. Så det blev kaffe inne i husvagnen och frukosten kommer att serveras här också.

Igår gjorde min fantastiska make en så god middag. Stekt kyckling, ris, kall sås och sallad. Så himlans gott. Och ett glas rött tills det. Det härliga är att vi har vår utegrill så vi står ute och tillagar i stort sett allt.



Idag är det ju midsommar och vi kommer servera oss själva sill, potatis, gräslök och gräddfil som vi haft med oss hemifrån. Dock hade vi inte med oss jordgubbar men det kan vi isf köpa här.
Så med detta önskar jag dig en riktigt fin och glad midsommar.

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar