fredag 9 mars 2018

Jag känner mig tillfreds!



Jag gillar skarpt min Mindfulness.
Jag gjorde nyss ett pass av kroppscanning och det gillas helt klart. Senare idag ska jag göra medveten rörelse. Det är de två passen jag arbetar med just nu.
Jag mår så bra i sinnet när jag gjort den och jag längtar till nästa pass. Det måste ju vara något positivt med det hela tänker jag.

Jag känner mig mer tillfreds med mig själv och min situation. Inte så frustrerad, lugnare.
Som jag berättat tidigare så sover jag bättre. Jag har längre sovintervaller. Jag vaknar inte +15 gånger varje natt, utan kanske "bara" 5-7 gånger. Jag vaknar alltså inte varje gång jag vänder mig.

Jag har faktiskt också upptäckt jazz. Det är väldigt lugnande för själen. Jag brukar ha det på i bakgrunden lite lågt. Jättemysigt. Nu menar jag lugn och fin jazz. Inte "skrikig" jazz. Jag har en lista på Spotify som heter "Late Night Jazz". Där är lugn och skön jazz att lyssna på. Perfekt tycker jag.

Små saker som betyder så mycket. Det är viktigt att hitta. Och det finns något för alla. Man ska bara hitta det. Look and you shall find. Så är det.

Ha det gott
Lene

(fotnot. Bilden är lånad från hemsidan)

1 kommentar: