lördag 24 mars 2018

Envishet lönar sig!


Jag kände när jag var ute och gick att det fungerar något lite bättre att promenera. Det känns inte som jag behöver "stöd" på samma nivå som jag gjort tidigare. Jag testade att gå liiiite längre runda än jag brukar och det gick rätt så bra faktiskt. Jag tror jag ska utöka rundan med kanske hundra meter någon/några dagar i veckan. Så får jag utvärdera hur det fungerar. Det känns så skönt att jag kunde utöka rundan, även om det inte var med mycket (ungefär en gatas längd) så är det något i alla fall och jag är stolt över mig själv. Träningen, promenaderna, Mindfulness och yoga har gett lite resultat och det är bra. Envishet lönar sig.

Igår bjöds jag på en underbart god middag av min man. Han bjöd på baconlindad kycklingfilé med gräddädelost i mitten av filén. Till det bjöds det på bulgursallad och lite mangoraja (kall dressingsås). Underbart gott om jag får säga så.




Idag är det lördag. En ledig dag för alla. Här ska det mysas på hög nivå.
Jag känner av lite ont i halsen så doktorn i mig har informerat att jag ska dricka varmt. Och jag gör som doktorn i mig säger, så jag börjar med kaffe. Kaffe..denna goda dryck som är ett måste.

Börja dagen med kaffe, vakna sakta och ta dagen som den kommer. Det är min melodi det.

Morgonens promenad är avklarad och jag är nöjd och glad. Det är super skönt ute, +3 grader och det blåser bara lite. Solen är inte framme utan det är fullt med moln på himlen, men man kan ändå skönja solen och det blir jag glad över. Tänk...kanske kommer den fram. Hoppas kan man alltid.

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar