torsdag 4 januari 2018

Jag är tacksam!



Igår hade jag en huvudvärk som hette duga. Och den höll i sig hela dagen. Jag har fortfarande huvudvärk men inte som igår. Det är inget kul alls. Det blir en lugn, vilodag för mig.
Dagar som dessa två är det än viktigare för mig att vakna sakta... ta det lugnt... inte stressa.

Ändock, envis som jag är ska jag ut på promenad och så även idag. Denna morgon var det skönare att promenera. Det blåser inget idag. Vilka kontraster egentligen när man tänker på det. Ena dagen blåser det så man håller på att ramla när man är ute och går. Nästa dag blåser det knappt någonting. Men det är, enligt mig, lite av tjusningen i det hela.

Nåja, promenaden är avklarad och nu sitter jag och njuter av mitt morgonkaffe och bloggar, kollar min mail mm.

Så här när jag inte "får" eller kan göra något speciellt har jag mycket tid att tänka på allt möjligt. Och det gör jag också. Alla världsliga saker som skrivs. Det ploppar upp notiser på mobilen titt som tätt om än den ena våldtäkten efter den andra och misshandel hit och dit. Olyckor, katastrofer, krig.
Ja gud allena vet. Det är rätt så deprimerande men tyvärr ser världen i mångt och mycket ut så idag.
Jag är iaf tacksam för allt fint jag har kring mig. Oerhört tacksam.

Jag har också tagit mig tid att börja läsa min bok jag köpte för ett tag sedan, "Estrid" av Johanne Hildebrand. Den börjar bra kan jag berätta. Jag har som jag berättat tidigare läst de andra böckerna hon har skrivit om Valhalla och jag älskar dem. Så bra. Rätt så råa i läsningen stundtals men enligt mig väldigt bra läsning. Jag älskar berättelser om asagudar och jag tycker hon skriver bra. Så det är ett tips från mig till dig. Dagens boktips!

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar