fredag 5 januari 2018

Invänta "bättre tider"!



Vilken morgon!
Först upp och dricka kaffe med Ellinore innan hon skulle köra till jobb.
När hon körde så tog jag på mig och gick min morgonrunda och vilken härlig runda det blev. Det är jätteskönt ute. Småfåglarna kvittrar och det är nästan vårlikt ute. Hur härligt som helst. Vi får väl se hur länge det håller.

Det är fredag och Jörgen slutar tidigare eftersom det är dag före röd dag. Ikväll blir det tacos. Vi konstaterade igår att det är flera veckor sedan vi åt tacos en fredag, så idag blir det minsann taco. Mums vad gott.

Min huvudvärk vill inte ge med sig och det är så himla tröttsamt. Det är bara att uthärda och invänta "bättre tider". Drygt är det i vilket fall som.

Vad händer i helgen?
Här hemma kommer julen städas undan. I varje fall ska granen och julpyntet ut. Adventstakarna (eller stjärnorna) behåller jag ett tag till för de ger så mysigt ljus så de vill jag ha kvar.
Imorgon är ju en röd dag, men numera är inte röda dagar så "röda" längre. Allt är öppet ändå.
Jörgen och jag ska på en inbjudan vi fått till Campea (där vi köpte husvagnen) och se om de har några bra erbjudanden på serviser eller annat som vi kan införskaffa för våra presentkort.
Sedan blir det nog mycket vila gissar jag.

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar