måndag 16 februari 2015

Gott kvällsmål!

När jag kom hem efter jobb strax efter 20 så åt J och jag ett gott kvällsmål som jag gjorde tidigare idag. Kesokaka heter den men jag vill nog påstå att man kan kalla det "falsk" ostkaka. Min var laktosfri och den är glutenfri. 
Det var ett recept jag hittade hos en annan bloggare "Fitness och Hälsa". 
www.fitnessochhalsa.se

Recept kommer här:

3 ägg
400 g keso
25 hackade mandlar
1/2 tsk vaniljpulver (går säkert bra med vaniljsocker också)

Sätt ugnen på 200 grader
Knäck äggen i en skål och vispa ihop dem. Blanda i keso, vaniljpulver och de hackade mandlarna. 
Smörj en form och häll i smeten. In i ugnen ca 20 minuter eller tills den blivit fast och fått fin färg. 
Servera med vispad grädde och sylt

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar