lördag 3 januari 2015

Bättre idag?!

Jag låg kvar och drog mig i sängen länge idag. 
Jag gick och lade mig med huvudvärk och jag vaknade upp med huvudvärk så jag orkade helt enkelt inte gå upp när jag först vaknade vid 7.30. Inte för att jag somnade om men det var himlans skönt att ligga kvar och bara lyssna på Zeth och J när de andades och sov så sött.
Så på frågan, bättre idag? Nej, inte speciellt, men det kommer nog det är jag helt övertygad om.

Det var oerhört skönt att komma ut på morgonpromenaden med Zeth. Det tyckte nog han också för han hoppade och studsade och satte näsan i vädret.
Det blåser inte lika mycket idag och det regnar inte. Riktigt skönt. Igår var det mindre skönt. Som det regnade och blåste. Helt otroligt vilken styrka naturen har.

Som jag tidigare berättat var jag hos optikern igår och provade ut nya glasögon. Åååhh vad jag längtar tills de kommer. Det är ett par glasögon jag nog måste vänja mig lite vid först, bågen då alltså för det är inte riktigt det stuket jag haft nu. Du får se när de är klara om ca 10-14 arbetsdagar. Min syn har dock försämrats (som jag trodde), men inte så mycket på långt håll (0,25). Däremot hade den försämrats mer på nära håll vilket han som gjorde undersökningen också trodde var fallet. Där har synen ändrat sig 0,75 vilket tydligen är en hel del. Hmm ja det märks väl att man börjar bli gammal haha. Nåja, jag känner mig inte gammal kan jag tala om. Han påpekade också att mina nuvarande glasögon är väldigt repiga. Ahh det menar du inte?!

Ikväll ska vi ha bästa Pernilla och Stefano på middag. Det ska bli supertrevligt. Det känns som det är evigheter sedan vi träffade dem. 
Lite god plockemat, gott att dricka och absolut gott sällskap. Nice! Jag längtar..

Ha det gott
Lene





1 kommentar:

  1. Här lyser solen nu och ditt inlägg fick mig att ta av mig glasögonen och hålla upp dem i ljuset. Hm… undrar vad de har varit med om. Jag som nästan aldrig lägger dem på olämpliga ställen…
    Låter som det kommer bli en riktig toppenkväll hos Er!
    Hoppas huvudvärken ger med sig!
    Kram M.E

    SvaraRadera