tisdag 15 juli 2014

Tirups Örtagård!

Äntligen har jag då också varit på Tirups Örtagård!
Så vackert och så mycket att titta på. Butiken var "to die for" som de säger i England. Där hade jag kunnat handla mycket. Men det fick räcka med en gåva till svärmor (som jag av förståliga skäl inte kan visa här nu. vi ska dit på lördag så hon ska få den då), en liten fin griffeltavla som jag placerat på byrån i hallen och lite te och en fin burk till det. Det var väl inte så himla lite ändå tycker jag?! Jag är i vilket är väldigt nöjd med mina inköp.




Vi tog en fika i den underbara trädgården, satt och njöt av solen, pratade, åt god morotskaka och drack latte. T.o.m fåglarna vågade sig fram för att smaka på vår morotskaka (de var så pass finkänsliga så de väntade till vi ätit färdigt. Albin orkade inte sin så då tyckte de att det var ok att smaka). Så söta!






En av gästerna hade nog världens sötaste lilla vovve med sig (förutom Zeth då alltså!). En tik som endast var 15 veckor gammal. Urgullig var hon. Jag kunde knappt slita mig från henne. Molly heter hon.




När Elin och Albin fikat klart ville de gå till lekträdgården. En stor bit av marken hade de gjort till en hinderbana för barnen och de hade verkligen kul där. Nästan så man blev sugen på att prova själv..nästan..




Nu har jag gjort middag, Italiens Parmigiana di Zuccini som jag tyvärr får äta själv.
El körde jag in till sin kompis Julia för de ska fira en annan kompis ikväll som fyller år. J var tvungen att köra iväg med en av assistenterna på scouterna och fixa till en sak så han äter senare. Men jag ska njuta av denna middag själv kan ni tro.Jag kan inte vänta, då dör jag av hunger. Kanske det blir ett glas rött till. Vem vet?!
Jag tänkte visa min middag i ett senare inlägg om intresse finns. Nåja, jag lägger ut det även om inte intresset finns..så är det bra med det! hihi

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar