tisdag 6 maj 2014

Middag!

Idag blev det en lättare middag här hemma då tiden inte riktigt varit på min sida. 
Tunnbrödsrulle med grönsaker. Alltså en vegmiddag. 
Gör en fetaoströra av ca 100g mosad fetaost och drygt 1 dl naturell yoghurt. Blanda i lite svartpeppar. 
Finhacka oliver (i receptet står det typ svarta Kärnfria Kalamataoliver men jag tog vad vi hade hemma, alltså citronoliver.) Det ska eg blandas i fetaostkrämen men El äter inte oliver så jag tog det för sig. 
Ta ett tunnbröd och bred på krämen, efter det hällde jag över oliverna. Lägg på salladsblad, skivad rödlök och skivade tomater. Krydda med salt och peppar vid behov. 
Det ser kanske inte så mycket ut för världen men jag blev mätt på ett helt tunnbröd (två stycken på bilden eftersom en hel är delad). Mycket gott enligt mitt omdöme och busenkelt att göra. 

Ha det gott
Lene




1 kommentar:

  1. Låter som en perfekt kvällsmåltid när man vill ha med sig den i TV soffan!
    Nu blev jag ju hungrig…
    Kram M.E

    SvaraRadera