fredag 21 mars 2014

Våriga frukostbullar!

Jag har provat ett nytt recept som jag hittade i nya ICA Buffé tidningen. Det är frukostbullar som innehåller bl.a bovetemjöl, havregryn, fiberhusk och bakpulver (.det är kanon att man använder bakpulver istället för  jäst för då tar det inte så lång tid att göra dem) och är därmed glutenfria. Jag försöker hitta alternativ på bröd och bullar som är goda och utan vanligt vetemjöl för jag försöker få ner glutenmängden jag får i mig.
Då måste man prova sig fram enligt mig. Jag köper inte glutenfritt bröd då jag tycker det är på tok för dyrt.
Vi köper inte mycket bröd alls numera faktiskt vilket jag tycker är kanon. Vi äter inte så mycket bröd.
Tänkte jag skulle bjuda på recept här nedan (jag fick dock inte ihop 10 bullar utan 6 st men det gör ju inget) och en bild på hur mina bullar blev.


Ha det gott
Lene





Från ICA Buffé tidning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar