tisdag 18 mars 2014

Vad händer?

Det kan man undra. Vad händer? Med allt?!
Vädret är ju något ombytligt. Idag blåser det inte fullt så mycket men är väldigt grått och mulet.
Det var ändå skönt att gå morgonrundan med Zeth. Det behövde jag för jag vaknade med en huvudvärk från helvetet. Nåja..inget ovanligt..

Idag är det vilodag för mig. Inget gym men jag tror nog jag tar en promenad lite senare. Röra på sig bör man..
Promenaderna är, i vilket väder som, helt underbara. Jag går och tittar på hur naturen lever upp just nu. Allting är på väg att slå ut,öppna sig och säga hej. Alla små vårblommor vaknar, buskar och träd håller så smått på att bli gröna. Underbart! Så promenader blir det av hos mig i alla fall. Om inte annat så måste ju Zeth ut.

Min kära granne har nog hjälpt mig att komma fram till vilken kokbok jag ska införskaffa. Hon är helt förälskad i Green Kitchen Stories. Hon har provat en del av deras recept och jag har tittat lite på deras hemsida och igår berättade hon för mig att det finns en kokbok från dem. Så jag tror faktiskt att jag ska köpa den. Det är bra att man kan plocka recept på nätet, men jag vill nog också ha en fysisk bok hemma. Så det blir med all säkerhet den boken. Tack Maria!


Ha det gott
Lene



En grå och mulen morgon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar