torsdag 20 mars 2014

Middag!

Ikväll hade vi en mycket god middag. 
Fetaostfylld lax med sallad. 
Egentligen ska man ha laxfilé som man lägger ett snitt i och sedan lägger i fetaost i snittet, men vi hade laxbitar som jag använde. Jag lade fetaosttärningarna i mitten och vek laxbiten dubbel och fäste den med en tandpetare. Rosépeppar och lite salt ovanpå, in i ugnen ca 15 minuter. 
Under tiden lägger jag blandsallad på ett uppläggningsfat och blandade urkärnade oliver på salladen. Jag skivar grapefrukt och lägger lite snyggt. När laxen är klar lägger jag den ovanpå det gröna. 
Jag kokar även lite couscous för J brukar vilja ha något extra som ris eller annat och jag tyckte couscous passade till detta. Det serverades också creme fraiche. Det var faktiskt allt. Supergott!!
Och mycket enkelt att göra. 

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar