torsdag 20 mars 2014

Dagens pepp!

Det är oftast jobbigt och går trögt att komma igång med saker och ting. Många tycker att det är väldigt jobbigt att komma igång med t.ex träning. Jag håller med. Det är jobbigt att komma över den magiska tröskeln, vilket för mig innebär de typ 5 första gångerna innan man börjar tänka att detta är rätt ok. Det är kanske t.o.m roligt. Träning i all dess utövning ger så mycket energi och ork, humöret blir på topp hur man än mår, i varje fall jag äter så mycket nyttigare när jag kommit över tröskeln och kommit igång med träningen ordentligt.
Det är ingen som säger att man måste börja med allt på en gång 7 dagar i veckan. Nej, börja smått. Börja med att promenera i rask takt 20-30 minuter varje dag, eller varannan dag. Har du inte tid med 20 minuter, så ut och gå 10 minuter.
Eller börja med någon eller några övningar hemma. Börja med att titta på olika träningsbloggar, titta i tidningar som peppar dig. Skaffa inspiration. Det är viktigt att du har inspirationen att göra det du behöver göra.
Ta hjälp av en vän som du kan prata med dina tankar om. Som kan peppa dig.
Sluta även med de negativa tankar du har..t.ex jag har inte tid, jag orkar inte, det är skönare att sitta i soffan och titta på tv. Ja det är klart det är. Latmasken tar över om den får tillfälle. Du ska bara inte låta den få tillfälle att ta över. Säg till dig själv att du kommer må så mycket bättre när du väl varit ute och promenerat eller gjort dina övningar. Det tar inte så lång tid, det behöver inte ta så lång tid. Det lilla är bättre än inget.
Tillsammans är vi starka!

Ha det gott
Lene



1 kommentar:

  1. Ja på tal om så ska jag gå ut med lilla Ronja snart. Det får bli korta turer än så länge. Hon är ju bara knappt 4 månader. Men det är så undrbart att gå ut med hund. Och idag regnar det ju inte :) kram på dig

    SvaraRadera