onsdag 5 februari 2014

Mitt i veckan!

Så har snart halva veckan gått. Ja jisses.
Jag tror kung Bore inte riktigt vet hur han vill ha det faktiskt. Det går från flera plusgrader på dagen till minusgrader på kvällen/natten. Först och främst blir det snorhalt överallt, sedan vet man ju inte hur man ska klä sig. Ena dagen får man ta sju lager tröjor under jackan och nästa dag svettas man nästan när man går ut.
Ena dagen blåser det så man håller på att flyga iväg, nästa är det kavlugnt.
Nåja, morgonrundan var underbar i vilket fall som. -0,4 grader och helt vindstilla. Lovely!!
Det blir kanske en vacker dag idag också. Vi kan alltid hoppas.

Idag ska El och jag klippa oss och det ska bli så skönt. För min del behövs det verkligen. Eftersom jag har kort frisyr så måste man ju "underhålla" den frekvent och jag bokade om förra veckans tid, så nu får det bli av.

Igår jobbade J över till 20.00 och det blir likadant ikväll. Stackaren, han är helt slut när han kommer hem. Jobba 13 timmar är inte lätt. Jag har själv jobbat 12-timmars pass så jag vet hur det är. Det går om det blir ibland då och då (som för J's del). Jag jobbade sådana pass alltid och det är inte för alla att jobba så.

När jag kommer hem efter att ha kört El till skolan så ska jag köra ett pass här hemma. Jag hoppas på att kunna träna på gymmet nästa vecka, men får se. Fram tills jag kan ta mig till gymmet och köra där så får det bli enbart hemmaträning och promenader. Det är så det får bli. Like it or not!


Ha det gott
Lene






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar