torsdag 6 februari 2014

Dagens pepp!

Väldigt sant!
Du kan inte ändra vad som hände igår men du kan ändra idag.
Det är bara att bestämma sig! Lättare sagt än gjort tänker du kanske då.
Jag har själv varit där flera gånger. Tidigare var jag en person som körde stenhårt med någon sport, men efter ett litet tag "föll jag tillbaka" till mitt lata jag.
Ändringen började så smått när vi skaffade hund. Har man hund så är man tvungen att röra på sig och det började jag göra. Jag gick långa rundor med Zeth och tyckte det var underbart. Perfekt att komma ut och gå, få lite motion och frisk luft flera gånger om dagen.
Nästa ändring blev faktiskt när jag blev sjuk 2012. Då tvingades jag att träna. Jag tränar som ni säkert förstått vid det här laget inte särskilt hårt, tungt eller intensivt, det klarar jag inte för då blir smärtan än högre än den redan är. Men jag tvingades att träna flera gånger i veckan och så är det än idag. Men det är ju så roligt så det gör mig ingenting. Är inte smärtan för hög så gör det absolut inget för min del att jag behöver träna flera gånger per vecka.
Så..du kan inte ändra gårdagen. Du kan ångra, men inte ändra. Däremot kan du ändra dagen och morgondagen. Tänk på det..

Ha det gott
Lene



Bild lånad från Facebook

1 kommentar:

  1. Så sant så. Inte mycket mening med att titta tillbaka ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera