torsdag 6 februari 2014

Snart slut!

Snart är arbetsveckan över för många. Denna plus en dag till. Min kära make tycker nog att det är väldigt skönt. Han jobbar över mycket just nu och då blir det som sagt 13 timmars arbetsdagar. Inte så kul. Kontentan blir att han är väldigt trött. En trött man som behöver lite hjälp på traven. Därför var jag på apoteket igår och köpte lite hjälp till honom i form av Berocca. Så nu får han ta ett rör av det så får vi se hur han känner sig. Väldigt många är mycket tröttare vid den här tiden på året, vilket inte är så konstigt. Det är mörkt, våren/sommaren känns långt borta. Men man biter ihop.
Jag brukar normalt sett inte ha de "problemen". Årstider brukar inte påverka mig. Men jag tror nog att det har gjort det lite på senare år. Allra helst nu när jag också går med smärta hela tiden. Men som sagt, jag biter ihop. Det blir snart vår!
Det är ju ljust längre t.ex. Igår när El och jag körde hem vid 17.10 så var det fortfarande ljust. En halvtimme senare var det nästan mörkt, inte helt. Det är helt underbart!
Man får ta vara på det lilla.

Denna människan vaknade med huvudvärk imorse. Inte så kul, men vad ska man göra?!
Det blir en lite längre morgonrunda med Zeth om en stund. Jag inväntar att El ska bli klar så hon ska gå till praktiken. Efter rundan blir det att göra sig iordning för att sedan hämta El igen. Hon ska till doktorn idag.

Jag har bestämt mig för att det blir en vilodag från träning idag. Eventuellt (om vädret tillåter) går jag en längre runda, med eller utan Zeth, i eftermiddag.
Jag önskar dig en underbar dag.


Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar