måndag 27 januari 2014

En önskan!

Det är vad jag har just, en önskan.
Måndag morgon, ny vecka, nya utmaningar och min största utmaning just nu är att bli kvitt min förbenade halsont. Jag är lagom trött på det just nu.
Men man får se positivt på det.. hmmm..ja just det.

Du  har säkert förstått att det inte blir någon träning för mig idag heller. Det hade jag planerat in men det får vänta lite. Eventuellt att jag gör något hemma istället, men det känns inte som ett alternativ just nu i alla fall.
Blir inte halsen bättre i dagarna får jag kanske gå till doktorn och kolla det.

Jag begav mig ut på en blåsig och kall runda med Zeth. Ändå blev rundan lite längre faktiskt. Och det var riktigt skönt!
Jag tycker det är skönt att komma ut, oavsett väder, för jag får möjlighet att rensa hjärnan lite grann. Gå med Zeth i sakta mak (det går ju inte alltför fort när han är med då han ska snusa och kissa på allting hela tiden. Men det är ju mest för hans skull så jag låter honom hållas), vinden  i ansiktet och antingen funderar jag på saker eller så tömmer jag hjärnan och bara är. Småpratar lite med Zeth. Skönt!

Kaffet väntar  på mig i koppen och jag tänkte jag skulle läsa tidningen en stund. Jag ska se om jag kan hitta något om olyckan som J berättade om hade inträffat på motorvägen när han körde förbi. En bil som stod en bra bit ut i åkern. Ambulans, polis och brandkår var på plats. Hoppas personerna (och djur om så fanns i bilen) klarat sig.


Ha det gott
Lene









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar