måndag 27 januari 2014

Dagens pepp!

Jag tänkte jag "slänger" in dagens pepp när jag ändå håller på och skriver. Det känns som ett litet tag sedan du fick något pepp från mig.
Detta kanske inte direkt är något pepp på det sättet men sanna ord är det ändå.
För många är otålighet och kort humör, trötthet och mycket annat en orsak av lågt blodsocker. Det är viktigt att man håller blodsockret på en jämn nivå. Ät mindre och oftare. De som vet predikar att man ska äta var tredje timme och det kan jag skriva under på. Inte för att du behöver äta en ordentlig måltid var tredje timme. Absolut inte. Tre rejäla mål mat om dagen och däremellan äter du mellanmål. Något litet, frukt och nötter, lite keso med något tillbehör. Ja det du tycker är gott och är gott för din kropp och knopp.
Då kommer ditt humör också vara bättre och du kommer inte att ha behovet av att skälla ut varken kollegan eller någon annan.


Ha det gott
Lene






Bild lånad från Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar