fredag 23 november 2018

Vilken fredag!



Godmorgon goding!

Då var det fredag igen. Fredag...fredag... smaka på det ordet. Det glider runt rätt så bra på tungan tycker jag.

Och det är inte vilken fredag som helst, utan det är min nyfunna, fina vän från kursen, Annikas födelsedag. Idag fyller hon 50 år. Grattis till dig finis.

Idag är jag ledig från skolan så jag "firar" helg redan. Men jag har inte mycket inplanerat. Jag ska iväg och handla. Jag ska bl.a försöka hitta en sak som jag ska fixa till mina tre barnbarn. Jag kan ju inte skriva vad det ska bli, än i alla fall, för det ska bli en överraskning.
Annars har jag inte något planerat. En helt tom, orörd, spännande fredag. Wwwiiii det kan ju inte bli bättre. Men vad händer hos dig denna underbara dag? Något spännande?

Så fort det ljusnar lite ska jag ut och gå en promenad. Det ska bli skönt. Huvudvärken ligger i djupet hela tiden känner jag. Och jag vill inte ha fram den. Den kan hålla sig borta. Stay away!
Jag har hostat mer inatt än jag gjort de senaste nätterna. Men så blir det ibland. Inte mycket att göra något åt. Som ett brev på posten när man hostat halva natten, kommer tröttheten. Det hade jag ju redan, men nu lades det på lite till. Men vet du vad?! Strunt i det! Jag får väl lägga mig och vila under dagen. Inte mer med det.
Nej, jag ska njuta av denna lediga fredag. Som jag ska njuta.

Säng-yogan har jag klarat av redan. Den gjordes som verkar förnuftigt innan jag gick upp ur sängen. Kaffet är i koppen, snart dags för en morgonprommis, sedan lite yoga till. Vilken fredag!!

Ha det gott
Lene

1 kommentar:

  1. Håller med dig, så skönt med en ledig fredag :) Och hela helgen framför sig ..<3
    Så skönt!

    Jag känner mig lite sliten idag, så får se vad som dagen bjuder på ;)
    Har städat nu på fm, det behövdes juu verkligen ;) *ler* ;)

    aha, småtrist att kanske inte va ledig fredagar sen, förstår dig Helt! men det kommer du fixa galant tror jag<3

    Kramar!

    SvaraRadera