måndag 26 november 2018

Vilken helg!



Det e måååånda morron!!

Och vilken underbar måndag det är! Helt orörd och spännande. Vad gör vi av denna dagen tycker du?
Det bästa vi någonsin kan. För den kommer ju inte tillbaka. Just denna dagen kommer inte tillbaka.

Som du ser har vi "tjuvstartat" med advent. Vi har redan satt upp adventsstakarna men det är enbart för att vi inte kommer hinna det på lördag när vi egentligen skulle satt upp dem. Så det fick bli så här. För upp ska de till jag fyller år. Så är det bara.

Det har varit en intensiv, men mycket mycket trevlig helg. Massor av umgänge med goa människor och fina vänner. Helt underbart.
Lördagen spenderade vi med gamla vänner, först på hockey och sedan hem till dem på lite mat och gott snack.
Igår var vi på gamla utedasset som ligger precis bredvid vår gata med de flesta av grannarna för lite 10-års firande. Det är istället för festen i somras som inte blev av pga bl.a sjukdomar. Åhh så härligt det var. Verkligen upplyftande och trevligt. Vi grillade korv som var och en hade med sig själv och Amanda och Ulrica som planerat det hade med sig glögg. Det blev tipsrunda (Jörgen och jag kom tvåa, därav chokladasken Jörgen håller i handen) med fokus på 2008 (det år alla flyttade in) och på slutet hade vi en härlig musik quiz. Det var supertrevligt.






Vi avslutade helgen med att ha en musik quiz här hemma. Ellinore och Daniel hade spelat det i helgen och det var riktigt trevligt. Lätt att fastna i. Man laddar ner en app på mobilen och spelar det via tv'n. Det heter "SongPop Party".Vilken helg!

Men nu är det ny vecka och nya möjligheter och det tar jag tillvara på. Veckan börjar med skolan och snart nog är det dags att göra mig iordning. Nu kör vi!!

Ha det gott
Lene

2 kommentarer:

  1. Låter som en en härlig helg och nu har vi en helt ny vecka att ta tag i! Kan tänka mig att du har lite att stå i under veckan:).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi ser att du tjuvstartat lite ;) Så fint! :)
    Vi har inte hunnit dit än, blir nog senare i veckan ;) *ler*
    Men det är fint när dem kommit upp<3
    Hoppas Din dag varit/är bra<3

    Sv: Ja för mig påverkar klimatet en hel del, får alltid mer värk när det är kallare och mycket mindre på typ sommaren. Det är som det är, det stoppar ju inte mig ;) *ler*

    Kramar!

    SvaraRadera