måndag 5 november 2018

Ny, orörd, spännande vecka!



Måndag och vi intar en ny, orörd, spännande vecka. Vad säger du om det?!

Det är inte helt ljust ute än. Mörkret håller sig kvar en bra stund vid den här tiden på året. Då är det så himla mysigt att tända ljus och sitta och njuta av morgonen i ljuslågans sken. 

Min huvudvärk vill inte ge med sig. Det dunkar och maler och smärtar i huvudet. Plus min övriga smärta. Men jag är uppe och jag ska göra mitt bästa idag. Mer än så kan jag ju inte göra. 
Säng-yogan är avklarad och faktiskt min vanliga yoga också. Jag måste försöka få igång kroppen så jag fungerar någorlunda ordentligt. Nu sitter jag med min första kopp kaffe och försöker komma igång. Vakna sakta.

Igår var Hailey och hennes föräldrar och hälsade på hennes farfar och gammelfarfar vid graven. Sedan mata ankorna och därefter hem till farmor och hälsa på. Hon fick lite nya fina kläder av farmor och gammelfarmor och även en ny docka med tillhörande bärsele. Gissa om hon gillade att leka med den. 



Men vad händer idag då?
För mig är det skolan som sagt. Vi håller just nu på att diskutera värderingar med den ena läraren och hälsa och kroppen med den andra läraren. Det är spännande grejer och jag gillar det skarpt. Jag vill ju vara där så mycket jag kan så jag inte missar något. Det är så kul detta kan du tro. 
När jag kommer hem från skolan blir det total vila för min del. Jag ska inte göra någonting mer än vila har jag bestämt mig för. Kanske att jag går ut och promenerar. Kanske.

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar