tisdag 16 oktober 2018

En utmaning!



Vi har fått en utmaning på skolan. Vi pratar just nu om hälsa, kroppen vs motion och vad det gör med hjärnan och kroppen. Utmaningen i sig är att vi ska gå 10-14000 steg/dag denna veckan förutom söndag, då ska vi gå 25000. Jag sade till direkt att så många steg kan jag omöjligt gå. Det fungerar bara inte. Jag går alltså utefter mina förutsättningar, så jag har satt upp 3000 steg/dag i veckan och söndag 4500 steg.

Det har liksom peppat mig att gå ut och gå mer på dagarna. Små rundor i taget, men under fler antal gånger jag gjort tidigare. Jag har redan nu varit ute vid två tillfällen och jag måste säga att det känns riktigt bra. Detta var en härlig utmaning som jag verkligen behövde. Det kommer peppa mig att komma igång lite mer, vilket jag behöver. En liten knuff i rätt riktning. Tack Helene!

Ha det gott
Lene

2 kommentarer:

  1. Ja motion gör oerhört mycket för kropp Och knopp, vi är ju gjorda för att röra på oss :)

    Kul att det peppar dig<3

    Sv: Ja Du får allt vänta lite till hihi ;)
    Blir senare i veckan el imorrn el nåt :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Utmaningar är bra, kämpa på! Kram

    SvaraRadera