söndag 19 augusti 2018

Ibland får man lov att slarva!



Det blåser lite och ser ut som det ska börja regna när som helst. Jag hoppas verkligen inte det blir så för ikväll är det tänkt att jag ska gå på "Gong i gröngräset" i Svedala. Det är Ulrika som håller i yogan som ska ha ett kortare yoga pass med en längre gongstund och jag hoppas jag kan gå på det. Blir det däremot regn kommer hon att ställa in det eftersom det är utomhus.

Jag har hög smärta i kroppen så jag hoppas för den sakens skull att jag kommer iväg ikväll. Är det så att det blåser en del så vet jag inte om jag vill/kan gå för jag vill inte ha kyla, eller drag på mig som gör att jag får mer ont. Jag får se under dagen hur det blir.

Igår var vi flitiga. Eller Jörgen var flitig. Han rensade ogräs i  gräsmattan, kantade så det blev en fin kant runt hela gräsmattan, dammsög poolen, stuvade om lite i trädgården, grävde upp ett gräs vi inte ska ha kvar och satte ett "apeträd" där istället, flyttade vår bänk som vi inte kunnat använda på länge. Ja han var rent av superflitig. Jag hällde medel i poolen och gjorde lite annat för att vara behjälplig, men inte så mycket mer. Daniel klippte gräset när Jörgen rensat färdigt. Så nu är det fint här hemma. Men vi är inte färdiga. Det var baksidan, idag har han sagt han ska ta framsidan, men vi får se hur det blir. Man behöver vila lite också.

När det var dags att börja med middag så upptäckte vi att köttet vi skulle grilla inte alls tinat. Det var helt fruset i mitten. Men jisses, jag tog fram det precis efter 8 på morgonen. Hur göra?! Inget annat skulle ju tina så vi kunde grilla. Jo kanske korv men det var ingen av oss sugen på. Så vad gjorde vi?
Vi köpte pizza. Det blev en riktig late lördag när det gällde middag igår. Men gott var det. Ibland får man faktiskt lov att slarva. Däremot har köttet tinat nu, så idag blir det grillat.

Ha det gott
Lene

1 kommentar:

  1. Så jobbigt med det onda i kroppen!
    Hoppas det känns något bättre imorrn<3

    Sv: Ja jag vet hur det är har ju själv kronisk smärta i kroppen, så håller inte på med städning lika noggrant längre, även om jag ändå vill ha hyfsat ordningssamt omkring mig ;) *ler*

    Har ju antagligen fibron jag med även om jag inte fått det på papper så att säga, men har alla symtom på det-så antagligen.

    Hoppas Du har en bra kväll<3

    SvaraRadera