torsdag 24 maj 2018

Nu är den min!



Godmorgon denna fina torsdag.

Solen skiner från en klarblå himmel och så ska det, enligt prognosen se ut flera dagar framöver. Det blåser knappt någonting och verkar vara varmt och skönt ute. Jag säger verkar för jag har inte varit ute än. Promenaden är inte avklarad, så jag kan inte yttra mig i ärendet. Dock kan jag säga vad jag tror. Snart nog är det dags för min morgonprommis och jag ser fram emot den.
Men först lite kaffe och njuta av att titta ut genom fönstret.

Jag har ingenting bokat idag heller. Ska iväg och handla lite ikväll, men det får vänta tills ikväll för jag har ingen bil under dagen. Det behöver jag inte heller för jag har absolut inget planerat. Jag ska bara ta det lugnt och idag ska jag sitta en liten stund i solen. Handlingen blir inte förrän ikväll när vi ätit middag (vad nu det ska bli. Jag har inte en aning, men det löser sig).

Helgen närmar sig med stormsteg och det gillas för då är min älskade make hemma. Ska bli mysigt.
Denna helgen blir en lugn helg hemma för från helgen efter har vi fullt upp och sedan är det inte långt tills vi kör till Italien. Woohooo!!

Igår beställde jag hem en hatt som jag ska ha i Italien. Jag använder sällan hatt. Jag hade en storbrättad hatt när Emelie gifte sig, men dessförinnan är det lääänge sedan jag använde någon hatt.
Men denna hatten gillar jag. Nej, jag ska omformulera mig, jag är nog lite förälskad i den. Jag har tittat på den ett tag men tänkt, nej jag kommer inte använda den. Men så tänkte jag att jag kan faktiskt ha den i Italien för där är ju varmt och soligt i stort sett hela tiden. OCH det var rea på den nu, så sagt och gjort, jag köpte den. Nu är den min! Lite Audrey Hepburn stuk över den. Vad tycker du?
Visst är den fin?

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar