onsdag 16 maj 2018

Jag får göra mitt bästa!



Jag vaknade med huvudvärk och det är ju inte så värst kul. Men det är som det är och jag får göra mitt bästa för att försöka få ner det. Vakna sakta är en bra början.

Jag sitter just nu med mitt morgonkaffe och njuter en stund. Tar det lugnt och låter morgonen vara som den är.
Solen kikar fram mellan tunna slöjmoln och det känns som det kommer bli fint väder idag.

Ikväll ska jag på Ayurvedayoga och det ska bli riktigt spännande. Jag har efter ett frågeformulär Ulrika skickat fått reda på att jag är elementet Vata av de tre elementen Vata, Pita och Kapha.
Hmm jag vet inte om det stämmer så bra in på mig egentligen när man läser vad det är för kännetecken. Men det var det jag fick fram efter testet. Yoga ikväll kommer också koncentrera sig på Vata, så det passade ju bra att jag bokade just detta passet av de tre hon ska ha. Någon mening med allt i livet.

Olika kännetecken för elementet Vata är:

VATA – en generös kreatör

Fysiska kännetecken:

● Har en tunn kroppsbyggnad och har svårt att gå upp i vikt.
● Är snabb och aktiv.
● Har torr hud, i synnerhet på vintern.
● Har kalla händer och fötter.
● Har varierande energi som kommer och går.
● Har magproblem med gas och förstoppning.
● Har svårt att somna eller ha en god nattsömn.
● Är obekväm i kallt väder.

Mentala, emotionella och beteendemässiga kännetecken:

● Är livlig och entusiastisk.
● Har svårt att memorera saker och att komma ihåg dem senare.
● Är dålig på att fatta beslut.
● Är orolig av naturen.
● Är pratsam och pratar snabbt.
● Är emotionell av naturen med fluktuerande humör.
● Är rastlöst men med ett fantasifullt sinne.
● Har oregelbundna sov- och matvanor.

Jag kan inte påstå att jag har tunn kroppsbyggnad och har svårt att gå upp i vikt. Däremot stämmer det att jag har torr hud. Nåja, det är ju sällan allt stämmer. 

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar