måndag 2 april 2018

Kanske inte var så konstigt!



Vilket fantastiskt väder. Solen skiner, det blåser en del, men det är helt underbart. Det har nog varit rätt så kallt inatt men nu är det riktigt skönt.

Igår var en riktig slappedag, men det var kanske inte så konstigt med tanke på att ingen av oss mår helt hundra. Jag har så ont och känner mig tjock i halsen, känner att det nog är en rejäl förkylning på gång...igen. Nåja.. Den som är mest frisk är nog Hailey faktiskt. Vilket ju är skönt.

Vi skulle egentligen till bästa Eva och Rickard igår, men fick avboka det då ingen som sagt är helt ok än. Ellinore fixade middag och det blev supergott. Fläskfilégryta med dijon och ostsås, ris och haricots verts till det. Mums vad gott det blev.



Denna måndag blir en återhämtningsdag. Jag ska göra mindfulness och bara ta det lugnt har jag tänkt.

Igår kväll kollade Jörgen och jag på tv. Vi fastande för en av mina favoritfilmer... Pretty Woman med Richard Gere och Julia Roberts från 1990. En riktig kärleksfilm och jag älskar den. Jag har sett den säkert 10 gånger och den är lika bra varje gång.


Påsken är egentligen en liten lyxhelg när man tänker efter. Du får minst två extra lediga dagar (i år blev det så). Lediga dagar med min älskade make är lyx.

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar