onsdag 28 mars 2018

Sedan baaam!



Ja vad ska jag säga?! Snö, snö och åter snö. När ska det ta slut?! Ingen som vet, ingen som vet.
Jisses vad jag är trött på detta nu. Inte nödvändigtvis snön i sig, men att det kommer och går hela tiden. Det snöar och ibland en hel del, lägger sig och sedan töar det bort. Vi får nästan vårkänsla. Och sedan baaam så kommer det mer snö. Så trött på det. Jaja, vi kan inte göra någonting åt det så det är bara att gilla läget. Det blir vår någon gång.
Som jag sagt tidigare så är vi inte inne i april än. Det är ju den värsta veliga månaden när de gäller vädret (har varit tidigare iaf). En riktig "jagvetintehurjagskahadet" månad. Nog om det nu.

Promenad blev det i vilket fall som och det var riktigt härligt väder, blåst och kyla till trots. Solen skiner idag och det är jag glad för. Jag gick en något längre runda för jag kände att kroppen behövde komma igång. En lite längre runda i sakta mak, med blåsten i ansiktet. Det var till att dra ner mössan långt ner i ansiktet.

Nu sitter jag och avnjuter dagens första kopp kaffe och tittar ut på blåsten, snön och solskenet.
Träningen är avklarad och lite senare blir det dagens Mindfulness.

Idag blir det vila. Jag har ingenting bestämt och kommer inte heller bestämma något. Jag ska fixa middag i lugn och ro, det är vad jag har planerat för denna onsdag, lillördag.

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar