lördag 17 mars 2018

Nu får det bli vår!



Brrr det var riktigt kallt när jag gick i motvind på min morgonrunda.
Solen skiner och det har snöat inatt så nu är det vitt igen (suck) men oj vad det blåser. Det är -5 grader och blåser en hel del, vilket då gör att det känns så mycket kallare. Tänka sig som det kan bli.
Inte alltför skönt. Men vad ska man göra? Det är ju bara att gilla läget. Promenad blir det ändå och det vet du när det gäller mig.

Men jag måste erkänna att jag är lite trött på snön nu. Det är vårdagjämning på tisdag och det ligger snö på marken. Inte helt ok om du frågar mig. Nej, nu får det faktiskt bli vår, så det kan bli sommar.

Som jag sade till en kille som var ute med sin hund nu när jag gick min promenad, det blir väl sommar direkt så vi "missar" våren, vilket är synd för jag älskar våren. Den är så vacker.
Dock är det som det är och det är som jag sa bara att gilla läget. Nåja, solen skiner iaf.

Det är den 17 mars och idag är det 8 år sedan min svåger tragiskt gick bort, alltför tidigt. Jag tänker på dig Carlo.. ofta.

Idag är det också dagen många har väntat på.. Spin of Hope! Tyvärr vet jag inte alls om jag kan ta mig dit för att kolla på de som spinner i mitt lag. Tråkigt men så är det. Huvudvärken är inte över än och jag åker inte dit när jag har så här ont i huvudet. Jag får vänta och se om det blir bättre. Jag måste ju inte dit, men jag vill för det är en riktig feststämning där och de har pyntat och gjort så fint.

Ha det gott
Lene



1 kommentar:

  1. Jsg vill också ha vår! Snön är jag trött på, kylan är värre och vinden värst! Hoppas huvudvärken ger med sig❤️, kram

    SvaraRadera