måndag 1 januari 2018

Nytt år, 2018!



1 januari.. Nytt år, 2018 och massor av utmaningar väntar runt hörnet.
Jag börjar det nya året med en skön promenad i blåsigt väder. Precis som det ska vara och exakt som jag vill ha det.

Hade du en bra nyårsafton? Festade in det nya året ordentligt?
För egen del firades 2018 in stilla och lugnt i hemmet med mannen i mitt liv. Riktigt mysigt och skönt. Det var precis som jag ville fira dagen/kvällen.

Vi tog det lugnt hela dagen, bara slappade. Jörgen förberedde lite med middagen inför kvällen, medan jag satt i lugn och ro. Vi gjorde oss iordning, klädde oss och sedan var det dags att fixa maten. Jag kan inte påstå att jag bidrog med så värst mycket, men jag hjälpte till så gott det gick.

Förätten, ugnsgratinerad hummer intogs och jag drack vitt, bubblande vin med guldflingor i till detta. Jörgen drack öl och snaps.




Ser du guldflingorna?


Huvudrätten bestod av en tjock, god bit oxfilé, potatisgratäng och rödvinssås som Jörgen gjort från grunden. Makalöst gott.




Sedan väntade vi någon timme eller så innan vi gav oss på efterrätten som bestod av vaniljpannacotta med färska björnbär och hallon strödda med florsocker. Hela menyn var gudomligt god.




Nu är det som sagt ett nytt år och jag är nyfiken på vad det har i sitt sköte. Dock vill jag inte veta. Det  visar sig nog ändå. Jag hoppas att det blir ett lite lugnare år ute i världen med all skit man hör och läser dagligen. Jag vet inte hur pass jag ska tro på min önskan, men önska kan man alltid.
För mig och hela min familj önskar jag ett friskt år med många goda och fina överraskningar.
Jag avlägger inga nyårslöften. Det är många år sedan jag slutade med det, men jag har mål och delmål som jag försöker följa.

Ha det gott
Lene

2 kommentarer:

  1. Gott nytt 2018! Jag har inte heller avgett några löften, men hoppas mycket på det nya året. Kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året. Det verkade vara ett gott nyår ni mumsade på. Själv tog vi en lugn nyår hemma hos vännerna med fyra supergoda rätter som vi tillagade under kvällen med en massa bubbel och vin.

    Nyårslöften avger jag inte heller, jag kör mer med önskan..i år är det mathållning och motion som jag önskar bättre av.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera