söndag 21 januari 2018

En dag i taget!



Godmorgon vinterland!
När vi körde hem från Anna och Magnus var det snö på marken, det hade snöat lite under kvällen. Jaja tänkte jag, det töar väl snart bort (som det alltid brukar göra). Men nej, faktiskt inte. När jag vaknade nu på morgonen så var det fortfarande (om inte mer) vitt på marken. Så härligt! Jag blev så glad, tog på mig ytterkläder och gick gladeligen ut i snön. Inte är det alltför mycket snö men det är snö och det är oerhört vackert. +0,3 grader ute så ingen kan säga hur länge det kommer ligga kvar, men jag gläds så länge det ligger där.

Min situation kan jag beskriva med smärta och åter smärta. Men det får gå ändå. Livet går vidare.
Det är inte så mycket just nu jag kan göra åt det, mer än vad jag gör. Så det är bara att kämpa dag för dag. En dag i taget. 

Jag tror det blir lite film under dagen, chillandes i soffan. Kanske en promenad till med mannen i eftermiddag. För promenad har det blivit, det vet du redan. Jajamensan, det hoppar jag inte över om det inte hänt något extraordinärt som gör att jag inte kan. Min morgonprommis måste till. Så även idag.

Ha det gott
Lene




1 kommentar:

  1. I Stockholm har vi haft snö och minusgrader i flera dagar nu, men jag längtar efter vårtecken! Hoppas det blir en promenad, det kanske inte tar bort smärtan, men lägger i alla fall fokus någon annanstans ett tag.

    SvaraRadera