tisdag 14 november 2017

Tillbaka på jobb!



Idag har jag börjat jobba igen efter 6 veckors sjukskrivning pga karpaltunnelsyndrom. Den första handen är nu avverkad. Jag har fortfarande effekter från operationen. Det gör väldigt ont när jag t.ex håller något en längre stund med vänstra handen. Jag kan inte dra något, kan inte städa (dammsuga, svabba golv), kan inte lyfta saker eller bära saker. Men det är i sin ordning enligt läkaren. Jag är så oerhört tacksam för den svenska vården. De flesta gånger fungerar den väldigt bra.
Snart nog är det dags för den andra handen, men först ska jag jobba ett tag.

Tillbaka på jobb alltså och det är så himla skönt. Tillbaka i rutiner och vardag som den var innan.
Enda skillnaden är att vi har varit tvungna att lägga om i schemat. Men så blir det ibland.
Tanken var att jag skulle träna idag men jag kommer nog försöka med det imorgon istället. Jag har fortfarande ont i halsen men det är bättre nu, så jag ska nog köra något lätt imorgon. Lite sitttcykel kanske. Jag får se hur det blir.

Ha det gott
Lene

1 kommentar:

  1. Ta det lilla lugna du, så läker det bättre! Jag opererade ju min vänstra hand 2012 och har ännu inte opererat den högra... Men den har ju heller inte blivit sämre!
    Krya❤️!

    SvaraRadera