fredag 28 juli 2017

Trots allt!



En skön promenad i solsken och lite blåst är avklarad. Riktigt härligt och verkligen vad jag behövde.
Nu sitter jag och njuter av mitt kaffe och lyssnar på suset och fåglarna utanför. Vilken fredag!

Igår blev, även om smärtan var hög, trots allt en bra dag. Lugn och skön morgon och innan jag började jobba körde jag och tränade. Träningen var verkligen behövligt för denna kroppen och gjorde susen.
Det blev crosstrainer i knappt 13 minuter som uppvärmning och sedan plankan, sned planka på båda sidor, latsdrag med gummiband och även situps. Avslut med min yoga som vanligt.




När jag slutat jobba handlade jag och hämtade ut min medicin. Sedan hem och göra middag. Det blev kycklingfilé med ugnsbakade grönsaker och hemmagjord tzatziki. Sörens gott.



Idag blir det grillat till middag. Mums!

Men än så länge är det förmiddag och jag har hela dagen framför mig. Jag öppnar på jobb så om några timmar är det dags att köra och jobba. Härligt!

Och när min älskade make kommer hem blir det förberedelser för lite middag. Han handlar nämligen med sig köttet hem. Vi handlar det på ett ställe som heter Carnex som ligger precis vid hans jobb. De har supergoda grillspett och "snurror". Jag vet bara inte ännu vad vi ska ha till, men det löser sig.
En stor god sallad kanske.

Ha det gott
Lene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar