söndag 24 juli 2016

Cardio, ogräs och bad!

Jag må ha en skraltig kropp, som smärtar och bråkar med mig i stort sett hela tiden.
Men guuud vad jag älskar livet. Jag älskar mitt liv!!
Jag älskar att jag genom min sjukdom har hittat något jag verkligen älskar och brinner för.. träning..hälsa. Visst jag äter inte hälsosamt hela tiden. Men jag tänker ändå på det hela tiden. Jag svullar inte och stoppar i huvudet hela tiden som man kanske gjorde tidigare. Jag tänker på vad jag stoppar i mig och jag tänker på att kroppen behöver träning. Min kropp måste ha träning annars fungerar inte jag. Men jag tränar inte för att få stora muskler, eller tävla eller liknande. Jag tränar för att kunna fungera i vardagen och klara att stå och gå, kunna jobba den tid jag gör och kunna vara där för min familj. Jag älskar det.

Således blev det lite cardio idag med vännen och grannen Ulrica. Några magövningar och avslut med min yoga naturligtvis. När jag kom hem drog jag lite ogräs som är rätt så oönskat på framsidan. Sedan rakt ner i plurret. Ett dopp i poolen. Härligt. Nu sitter jag och är mätt och belåten efter lite mat i magen. Vilken dag!
Resten av denna söndag ska jag bara ta det lugnt, sola och bada och inte göra mycket mer.
I love life!!

Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar