torsdag 14 april 2016

En fin stund!

Efter jobb var det dags att göra en snabb middag och det blev något jag inte testat innan. Zucchinilasagne. Det var gott men jag tror nog jag tog lite mycket skinka. 
Dessutom tog jag rökt skinka när det egentligen skulle vara typ prosciutto. Men det blev gott ändå. Receptet kommer här

Skiva (med en mandolin eller osthyvel) zucchini i tunna skivor sedan "doppar" du dem i mjöl (mjöl på en tallrik sedan lägger du skivan på mjölet och trycker nätt) så skivorna blir täckta med mjöl. Lägg dem så det täcks i en ugnssäker form. Sedan på med en ost du tycker om, skinkan, skivad mozzarella. Varva tills du får så tjockt som du vill ha. Sist ska det vara zucchini. Strö över riven parmesan. 
In i ugnen 20-25 minuter på 200 grader. Klart! Namnam

Nu ska jag in till bästa grannen Maria för en kopp te och lite mysigt prat. 

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar