fredag 31 juli 2015

Sista dagen i juli!

31 juli..sista dagen i denna månaden. Nu har, enligt mig, mer än halva sommaren gått. Jag börjar inse att vi inte kommer få en "kanonsommar" med mycket värme och mycket sol. Om det inte kommer i dagarna vill säga. Det kan vi ju hoppas på.
Det har trots allt, tycker jag då, varit en skön sommar med mycket lugna stunder för mig.
Men oj..nu pratar jag som om sommaren är över och det är den definitivt inte.

Jag såg igår att Zeth, min stackars plutt haltar på vänster framben. Jag gissar han har varit lite för entusiastisk med fotbollen i trädgården. Han älskar att spela fotboll men han är ju ingen ungdom längre även om han tror det. Ibland blir han lite för entusiastisk och får ont i benen. Det är inte första gången. Men lite synd om honom är det ju ändå.


Vad händer idag då?
Jo..jag ska iväg och träffa en ny bekantskap. Bodil heter hon och bor i Kristianstad. Vi ska ta en fika i Malmö och prata mat och träning och lära känna varandra bättre. Lite härligt tycker jag.
Jag har "lärt känna" henne genom en träningssida jag är med i på Facebook. Vi får se vad det blir av det.
Och ikväll ska jag jobba. Sedan är det helg tycker jag. Vad tycker du?!

Ha det gott
Lene






1 kommentar:

  1. Nej, någon kanonsommar blir det nog inte 2015, men det gäller att njuta ändå och det verkar vi vara bra på, både du och jag;)!

    SvaraRadera