onsdag 6 maj 2015

Onsdag morgon..mitt i veckan!



Solen skiner från en klarblå himmel och det var helt underbart att gå morgonrundan med Zeth.

Vaknade med huvudvärk och ont i magen. Sista tiden har det blivit för mycket "vitt" bröd och jag tror det är en liten orsak till att jag fått ont i magen. Så nu har jag bestämt mig för att skippa det i största möjliga mån och se om magen rättar till sig.
Jag har även laddat ner appen "Lifesum" för att kunna skriva in vad jag får i mig på dagarna. Inte för att jag ska räkna kalorier och så utan för att när jag gör det så äter jag automatiskt  bättre. Jag tänker mer på vad jag stoppar i mig. Mycket bra för mig alltså hihi.

Nu intas en god frukost bestående av havregrynsgröt med lite agavesirap, kanel och 1/4 tärnat äpple med mjölk på det, kaffe och resten av äpplet att äta efteråt.




Snart dags att köra till jobb (nåja knappt en timme till) och  när jag jobbat ska jag träna. Yeeaahh!!
Ja, jag vet jag har ont i huvudet, men min förhoppning är att huvudvärken lägger sig lite. Annars blir det en kort stund på crosstrainer bara för att bli varm i kroppen och sedan köra lite övningar på pilatesboll tänkte jag. Jag måste träna för jag känner smärtan ökar dag för dag nu och det bådar inte gott. Så jag vill bromsa det innan det blir värre.

När jag kommer hem hoppas jag att jag kan sätta mig på altanen en stund. Det hade varit nice.

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar