fredag 10 april 2015

Visst är det så!

Vilken underbar morgon!
Även om jag fortfarande har ont i huvudet kan jag ju inte låta bli att njuta av denna fantastiskt fina fredag som tornat upp. Vilket väder! De som vet har sagt att det ska bli mellan 13-17 grader idag. Det är ju nästan (bara nästan) försommarvärme. Nice!

Dagen började med att jag fick köra J till jobb. Han ska börja cykla igen och tänkte han skulle ta det lite lugnt i början så han ska bara cykla hem idag.
När jag lämnat honom körde jag direkt och handlade mat till ikväll. Vi ska grilla Flankstek och det ska enligt receptet jag hittade ligga i marinad flera timmar innan vilket betyder att jag får göra det innan jag kör till jobb idag. Så det var bara att handla ingredienserna till marinaden eftersom jag inte hade allt hemma.
Väl hemma, in med kassarna och sela Zeth och ta han på en runda. Men det gjorde inget alls eftersom det är så fantastiskt fint väder.





Nu sitter jag med mitt kaffe och njuter, bloggar. Snart dags att duscha och göra marinaden.
Strax efter lunch ska jag shapa och därefter jobba.
Detta blir en härlig dag!

Jag måste även berätta om mina blommor. För ett litet tag sedan var jag med i en utlottning på frön till "Femöringar" som de tydligen kallas. Och tänka sig jag vann! (mm jag vet, jag har berättat detta tidigare). När jag fått hem dem satte jag dem i kruka och nu har de små liven kommit upp. Så glad jag blir!

Ha det gott
Lene






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar