onsdag 8 april 2015

Ändring i schemat!

Jag har fått ändra om lite i min planering.
Meningen var att jag skulle träna idag, men så blir det inte. Jag testade nämligen något som heter "FitnessRoll" igår. Det är en maskin som ger helkroppsmassage. En "rulle" som snurrar med ojämnt snidade trästavar som masserar kroppen. Det är som en sorts massage men den rensar även ut slaggprodukter mm i kroppen. Den arbetar mycket med celluliter och benvävnaden.  Man blir piggare av det och mår bättre. Det ska enligt Micke som har det vara bra för människor med fibromyalgi så jag tänkte jag skulle testa det. Kan det hjälpa mig att ytterligare minska min smärta så välkomnar jag det.
Dessutom så har de öppnat upp på gymmet nu, så där står en maskin och det gör ju inte saken sämre.
Jag testade som sagt igår och får se hur det påverkar min kropp och smärta. Jag kan inte bedöma efter en gång utan får väl ge det några gånger.
Att det blev ändring i min planering beror på att han rekommenderade att jag 1-2 veckor enbart "rollar" (eller shapar som vi också säger) och därefter delar upp det med shape och träning. Så i två veckor blir det enbart FitnessRoll och därefter får du höra vad jag tycker.

Snart är det dags att bege sig till jobb i alla fall och det ska bli härligt! Ännu en dag på mitt älskade arbete. Jag är så glad och oerhört tacksam mot Marie min chef för att jag får chansen att jobba med det jag lärt mig att älska och att det kommer en bonus i att jag får jobba med människor och hjälpa dem i deras välmående. I love it!

Ha det gott
Lene






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar