fredag 27 mars 2015

Lite dryg morgon!

Smärta, smärta, smärta..alltid smärta. Mitt ryggparti håller på att ta dö på mig just nu känns det som. Men så är det naturligtvis inte.
Smärta till trots så är det en underbar fredag. Solen bryter igenom och jag hoppas det blir en fin dag.

Zeth och jag fick en härlig morgonpromenad. Jag tog mössa på mig, men upptäckte när jag kom ut att det hade jag inte alls behövt. Nåja, den fick hänga med rundan runt.

Ikväll kommer bästa Eva och Rickard och hälsar på. Äter lite mat, snackar lite och  har en trevlig kväll. Det ska bli jättemysigt.

Vi har tillsammans med dem beställt en "låda" nötkött av blandad karaktär (färs, biff mm) på en gård (Vismarlövsgården) i närheten som för ett tag sedan börjat sälja. Vi tänkte vi ska testa närproducerat och se vad vi tycker om det. Är det gott och ok bitar så kommer vi nog att köpa en låda inför varje sommar. Vi grillar rätt mycket nötkött på sommaren så det passar ju bra. Men vi tyckte att det nog är lite för mycket med en låda innehållande 20-25 kg kött, för bara oss tre, så vi frågade Eva och Rickard om de ville dela med oss. Och det ville de!
Så passar vi på att träffas och ha en mysig kväll när vi ändå ska hämta köttet. Smart va?!

Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar