lördag 28 februari 2015

Sista februari-mysmorgon!

28 februari innebär sista dagen i februari som du säkert vet. Det innebär också min namnsdag..Maria.

Just denna  dag innebar det faktiskt också mysmorgon för mig. Jag låg kvar i sängen medan J tog Zeth på morgonrundan. Inte för att jag inte tycker det är mysigt att gå ut med Zeth, det vet du säkert vid det här laget att jag tycker. Ibland är det bara mysigt att ligga kvar.

Imorgon går vi in i (enligt mig i alla fall) första vårmånaden, eller som jag kallar den förvårmånad.
Vad innebär det? Något speciellt? Nej egentligen inte mycket mer än att våren närmar sig med stormsteg. Vilket i sig innebär att sommaren närmar sig. Wwwiiiiiii

Vi skulle egentligen på kalas hos svärmor Anki ikväll, men så blir det inte. El har precis haft kraftig maginfluensa och jag är genomförkyld och hostar. Vi tänker mycket på pigga, glada Maj-Britt (svärmors mamma) som fyller 91 i år . Henne vill vi inte gärna smitta. Plus att Em och M kan inte heller komma för nu har L fått feber. Så jag bestämde med Anki att vi ska komma dit när vi alla är friska från feber, förkylningar och annat.

Så idag blir en lugn dag hemma, bara slappa, titta på damerna 30 km längdskidor och herrarnas 50 km.

Ha det gott
Lene




Fint arrangemang vi fick av Anna och Magnus förra freedagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar