måndag 12 januari 2015

Hoppas..hoppas..hoppas!

Ny vecka, nya möjligheter..

Efter en ganska jobbig natt med mycket hosta, vaknar jag upp till en regnig måndag morgon.
Men även om jag hostat mycket inatt måste jag faktiskt tillstå att jag känner mig lite piggare. Det känns som om förkylningen är på tillbakagång (vågar knappt säga något, det brukar slå tillbaka när man gör det tycker jag), långt ifrån borta, men på tillbakagång. Dock inte hostan.
Förkylning och hosta brukar ju inte försvinna i ett nafs.
Men du ser, det lönar sig att lyssna på kroppen (i detta fall hade jag faktiskt inget val, för jag har inte orkat göra någonting mer än vila) och ta det lugnt. Då försvinner (oftast, beroende på vad det är naturligtvis) det "onda" fortare än om man går på i vanliga spår.
Jag kommer i vilket fall som helst inte träna något under denna veckan. Promenaderna med Zeth är det jag sträcker mig till.

Denna dag kommer  i vilket fall som helst gå i vilans tecken.
Jag måste iväg och kompletteringshandla lite till middagen, men det är i stort det enda jag tänker göra idag.

Jag vill ju även berätta om vår fina amaryllis. Vi köpte två stycken i mitten på december. Båda har blommat ut, men däremot så har den ena en ny blomma på gång nu. Är det vanligt att de blommar så "sent"? Jag kan ingenting om amaryllis. Jag bara vattnar, låter de gro och njuter av en vacker blomma.


Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar