onsdag 17 december 2014

Mumsig mat!

Jag fick ett tips tidigare idag på ett recept som jag kallar skinkäggkaka. Ja jag vet det är ett fånigt namn men då vet jag vilken rätt jag menar i alla fall hehe. 

Jag använde muffinsform för att hålla ihop allt (tjejen som gav mig tipset använder tandpetare som hon "syr" in i skinkan)

Sätt ugnen på 175-200 grader
Jag smorde formarna med kokosolja sedan tryckte jag ner en skinkbit (typ rökt skinka) i varje form så den blev som en lös muffinsform. Därefter fyller man med vilka grönsaker man vill. Jag använde grönkål, körsbärstomater och babyspenat. Jag skivade även lite priscutto och lade ovanpå. Flingsalt och svartpeppar och lite olivolja. Vispa sedan några ägg lätt, lite vitpeppar i. Häll över de vispade äggen på grönsakerna så du får så mycket stanning du vill ha i varje form. In i ugnen 10-15 minuter eller tills allt fått färg och stanningen stelnat till en aning. 
Supermumsigt! 

Ha det gott
Lene






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar