lördag 27 december 2014

En lugn lördag!

Det är inte riktigt lika kallt idag. Igår när jag gick upp var det -10 och i morse var det -0,1 men snön ligger kvar. Mysigt!

Denna lördag ska jag vila kroppen har jag bestämt. Det enda jag har tänkt göra är planera matlista och bädda rent i sängarna. That's it!
Ikväll blir det middag hos bästa svägerskan. Trevligt!

Igår kväll innan jag lade mig låg jag och kikade igenom min nya favviskokbok. "Annikas Palekök". Där är en hel del jag vill och ska prova göra. Familjen får hänga på oavsett de vill eller inte.
Jag tänker inte helt gå över till Paleokost, men jag tycker om mycket av den maten, så jag tänker låna lite "bits and pieces" därifrån. En rätt jag tyckte verkade väldigt god om som ska testas är "Laxfärsbiffar med vitkålssallad".

Ha det gott
Lene





1 kommentar:

  1. Har en svärson som åt strikt paleokost ett tag och eftersom jag är en svärmor som vill ligga bra till hos svärsönerna försökte jag laga sådan kost när han kom på besök.
    Både intressant och roligt att sätta sig in i olika kosthållningar. De gånger jag lagade två rätter var det flera som valde paleorätterna istället för de traditionella.
    Hoppas du delar med dig av favoritrecepten!
    Kram M.E

    SvaraRadera