måndag 22 december 2014

Är det dags?!

Jag ligger vaken i sängen och hör min mobil burrar till. Jag tar på mig glasögonen för att kunna se vem det är från. Det är från Em. Hon frågar om jag är vaken. Japp, det är jag. Då ringer hon och berättar att hon haft ordentliga värkar från ca 03 inatt och nu ligger de 4-6 minuter mellan varje värk. ÅÅÅÅHHHH OJOJOJOJOJ...nu är det nog dags!
Tror du inte det?! Så spännande.
Hon väntar ett tag till och sedan kör de in. Idag har hon tid för att göra en svepning (ett sorts naturligare igångsättning än på medicinsk väg) kl 10, men som det ser ut så kanske de inte behöver göra det. Nu är det spännande. Blir vi mormor och morfar idag eller?!
Jag lovar berätta när det skett. Jag kommer inte kunna hålla tyst ändå så..

Annars är det besök hos veterinären kl 9.30. Jag ska få lugnande tabletter till Zeth inför nyårsafton. När vi är klara där ska jag hem och lämna honom, sedan in till stan, därefter till jobb. I dag jobbar jag 14-16 så jag tänkte köra ett ärende innan jag sticker till jobb.

J's julledighet har börjat så han är hemma, men El jobbar och jag jobbar så han får vara hemma själv i några timmar.


Ha det gott
Lene






1 kommentar:

  1. Åh så spännande! Håller tummarna för att allt går bra:)
    Kram Maria

    SvaraRadera