tisdag 24 juni 2014

Dagens middag!

Dagens middag, quinoa/morot/bönsallad var SUPER DUPER GOD!
Jag hade inte med hasselnötter eftersom J får kli i halsen av den nöten. Plus att jag hade ruccola i också (det står inte med i receptet). Man skulle ha gröna och vita bönor (på bilden i appen har de använt bl.a harricot verts), men jag föredrog att ta sockerärtor och sugarsnaps just idag. Man kan ju faktiskt blanda i vad man vill. Det är ju egentligen bara fantasin som sätter stopp.
Enligt receptet ska man blanda dressingen i salladen men jag valde att ha den vid sidan om så man kunde ta så mycket man själv ville. Vi hade även brytbröd med lite smör till. Det blev hur gott som helst!

Receptet kommer här nedan. Jag hoppas du kan läsa det ordentligt annars får du gärna skriva en kommentar så ska jag göra om det.  Bon appetit!!

Ha det gott
Lene



Så här såg vår sallad ut.







1 kommentar:

  1. Så gott och fräscht det ser ut! Jag har lite tappat fart och inspiration för det vegetariska men det blir nya tag senast efter semestern.
    Kram Maria

    SvaraRadera