lördag 3 maj 2014

Lördag - underbart!

Visst är det så?!  Lördag och det är underbart !

Klockan 03.15 inatt körde jag in till stan och hämtade El som hade varit ute med kompisar och spelat biljard. I stort sett alla hennes kompisar har flyttat hemifrån och bor inte i byn mer så ska hon hem på natten får hon ta taxi själv och det är jag inte så glad för. Därför kör jag hellre in och hämtar henne. Jag sover på natten som jag gör ändå så det gör inte så stor skillnad för mig.
Däremot sov jag mycket längre än vad jag brukar göra nu på morgonen. Jag sov ända till klockan 9.00 men låg kvar ytterligare en stund. Så det blev en sen morgonrunda. Men OJ så skön runda Zeth och jag fick.

Jag berättade igår att jag hade funderingar på att köra iväg till gymmet idag, men jag får nog vänta lite till med det. Jag tar en dag i taget och ser hur halsen känns. Jag känner efter på morgonen när jag går upp och en stund efter det. Och denna morgon kändes det inte helt ok, därför får jag vänta tills imorgon.
Däremot har jag en liten tanke på att åka till skogen och gå en runda (faktiskt utan Zeth, så jag kan "pinna" på lite bättre) och sedan göra hemmaträning när jag kommer hem igen. Tänkte jag skulle försöka få med mig El så jag får lite pratsällskap hihi.
Det är ju det härliga med att det är så fantastiskt väder, det är så mycket härligare att gå ut och promenera och träna ute/hemma. Dagar som denna behöver man knappast gymmet.
Men, när jag är på gymmet blir min träning mer koncentrerad. Inte hårdare för jag tränar inte hårdare eller tyngre, det fungerar inte. Träningen blir mer koncentrerad och ibland lite mer effektiv. Jag behöver både gym- och hemmaträning.
Denna veckan har det tyvärr blivit dåligt med träning, mestadels promenader och det känns i min stackars kropp, men jag måste lyssna på halsen också. Blir den inte bättre får jag väl gå till läkaren igen och kolla så jag inte har någon liten bacill som spökar.

Nu ska jag dricka mitt kaffe, sedan sätta mig en stund i solen på altanen. Jag ska tänka på min älskade man som är ute och vandrar på hajken med scouterna i detta härliga väder. Ibland har man tur, eller hur?!

Ha det gott
Lene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar