onsdag 26 mars 2014

Busy, busy, busy!

Doin nothin at all..
Onsdag morgon och det är lite grått och mulet. Herre min skapare vad det regnade igår kväll. Det var t.o.m lite snöblandat ett tag tyckte jag det såg ut som. Ja jisses dessa vädergudar.
Zeth och jag har inte kommit ut på vår morgonrunda riktigt än. Jag tänkte jag skulle vänta tills El kör iväg. Hon och klassen ska på studiebesök idag och ska ha bilen under dagen, så då tänkte jag att jag väntar tills hon kör iväg. Då tar vi förmodligen en lite längre runda. Jag behöver lufta skallen så huvudvärken kanske blir lite mindre.
Idag är det meningen att jag ska fika med först bästa Nina och senare idag en arbetskamrat, men jag får tyvärr se hur det blir med min huvudvärk för jag tar mig ingenstans med detta bankandet i skallen. Jag ska göra mitt bästa för att kurera mig så vi får se.
En långpromenad, lite hemmaträning så blir det förhoppningsvis bättre.

Igår var det ju våffeldagen och vi åt naturligtvis lite våfflor på kvällen. Dock inte de vanliga våfflorna jag brukar göra. Numera gör jag alltid våffelsmeten själv men eftersom jag försöker dra ner på gluten så blev det en annan sorts smet som inte uppskattades av El. Hon tyckte inte våfflorna blev frasiga och det håller jag med henne om att de ska bli. Jag vet inte om jag gjorde något fel för enligt vad jag läste så skulle det bli frasiga våfflor. Jag kanske inte hade de i järnet tillräckligt länge, eller så var det för att jag tog Smetana istället för Kesella (laktosfritt alternativ är Mat&Bak Kvarg). Smetana ska vara en sorts kvarg men krämigare.
Men du får gärna prova dem, för de var väldigt goda (och mäktiga) trots att de inte var så frasiga. Receptet kommer efter bilden.
På mina våfflor hade jag blandat Smetana och vaniljpulver, över det lite tinade hallon. Mums!

Ha det gott
Lene





Glutenfria våfflor   ca 4 våfflor

3 ägg
1/2 dl Kesella
1 msk smält kokosolja
1 tsk fiberhusk
2 msk bovetemjöl (går säkert bra med kokosmjöl, mandelmjöl eller annat glutenfritt)

Vispa ihop allt - Låt stå ca 15 minuter
Lägg i lite kokosolja i järnet (jag tog Milda Culinesse)
Lägg i smeten - grädda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar