fredag 28 februari 2014

Torsdag och fredag!

Härliga, gråa, regniga fredag, välkommen!
Vi kanske ska säga superfredag? Njäe..kanske att ta i. Eller?!

En sak som kanske inte är så roligt är, min mamma berättade igår att hon och hennes ena hund (en Jack Russel hane) blev attackerade av en stor rottweiler som kom springande ut från en trädgård när de gick förbi. Mamma tog upp sin hund i famnen och den andra hunden hoppade upp och bet mot mammas hund. Den fick tag i benet och i sidan men ingen skada. Den fick inte tag. Däremot så lyckades den få tag i mammas öga och bet henne över ögat så det började blöda ordentligt. Damen som ägde hunden kom ut, tog sin hund och gick in. Hon frågade inte hur det gått, ingenting. Mamma fick gå hem direkt och pappa körde henne till VC för att få "tejpat" såret. Detta är enligt mig inte hundens fel. Kan man inte ha pli på sin hund så ska man inte ha hund. Dessutom frågade hon inte alls hur det hade gått. Hon måste ha sett hur blodet rann ner längs med mammas ansikte. Man upphör aldrig att förundras.
Mamma har ont, är svullen, blå, röd..you name it. Min stackars älskade mamma.
Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om den andra hunden också.
Tur i oturen verkar det inte ha blivit någon skada på hennes öga. Hon har polisanmält händelsen.

Nog om tråkigheter nu. Det är ju trots allt fredag och helgen närmar sig med stormsteg.
Ikväll kommer jag och Zeth vara helt allena. J ska iväg med arbetskamrater och bowla och El ska hem till en klasskamrat som har födelsedags-/pyjamasparty. Men det ska bli rätt mysigt faktiskt. Jag ska förmodligen först köra J och en arbetskamrat till bowlingen. Sedan ska jag hem, sätta mig framför tv'n eventuellt med ett glas vin. Därefter ska jag bara ha det mysigt.

Ha det gott
Lene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar